rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites

25.01.2010

SİSTEMİN EĞİTİMİ

-Okulda bize okutulan ve ardından sınavda sorulan bir kitabı sınavdan önce tartışırken-karakterlerin isimlerini, akrabalıklarını,bulundukları mekanların özelliklerini hatırlarken-konu köy enstitülerinde kilitlendi ve dil anlatım hocamıza insanların köy enstitülerinde üretime ve aydınlanmaya yönelik bir eğitim aldığını kavradığımı söyleyip, sordum

peki biz ne için eğitim alıyoruz?

Teoakratik bir sistemde iyi bir kul olmayı, askeri bir eğitimde ölmeden öldürmeyi, köy enstitülerinde üretimi öğrenirsiniz.Peki biz en eğitilebilir yıllarımızı harcadığımız bu eğitim sisteminden neler öğrendik.

-Dil anlatım öğretmenim bu eğitim sisteminin tektip tüketici bir toplum yaratmayı amaçladığını söyledi ve arkadaşlarımın değerli derslerinden çaldığım üç dakikadan sonra üzerimde kinle toplanmış gözler tekrar hocama dönüp isteksizce sordular:Mehmetin babası, ayşenin annesi kimdi? İnsan tek an kızamıyor onlara çünkü sınava girdik ve yine mehmetin babası ve ayşenin annesi yaradı işimize köy enstitüleriyse sadece zaman kaybetmelerine neden oldum.

-Saçma ve keyfi kılık kıyafet kurallarıyla aynı giyinen.

-Ortaokula kadar eğitim hayatını türkçe öğrenmek için harcayan ve türkçeyi öğrendikten bir yada iki sene içerisinde sınava girmek zorunda olan çocukları 4. sınıftan beri dersaneye giden çocuklarla yarıştırıp aynı konuşturan.

-Tek bir dinin hatta tek bir mezhebin kültürünü öğreten sözde din kültürü ve ahlakı özünde ise sünni kültürü ve ahlakı derleriyle inanmaya zorlamasa bile aynı şeye inanıyormuş gibi düşünmeye zorlayan.

-Omuzlara bindirilmiş ağır müfredatla -öğretilmeyen ezberletilen müfredatlarla- yine aynı şekide yorumdan uzak felsefe ve psikoloji dersleriyle eş biçimde düşündürtmeyen (hindistanda gençlere trigonometrik cetvel ezberletiliyor, yoğun müfredatlar eğitimin kalitesini göstermediği gibi yorduğu zihinleride düşünmekten uzaklaştırır)

-Milli ideolojisiyle düşünceye saygısı olmayan.

-Aynı giyinen, aynı konuşan,aynı şeylere inanıyormuş gibi düşünen, aslında aynı biçimde düşünmeyen, saçları aynı, görüşleri aynı bir toplum yetiştirmeyi amaçlayan bu eğitim sistemi içerisinde kendimi her saniye biraz daha boğazlanmış hissediyorum.

tartışmaya kapalı bir kutu olan eğitim sistemi bizlere neler katıyor?

-Öğrencisinin, velisinin, öğretmeninin memnun olmadığı bu eğitim sistemi kimlere hizmet ediyor bir durup düşünmek gerek sanırım.

0 yorum:

Yorum Gönder